!Vím jak chutná vzduch,vážení!

Mýty o zdravé stravě

14. září 2008 v 19:02 | Strawberry:) |  Papáníčko:)
Jím jen celozrnné pečivo a stejně nemůžu zhubnout
Je chvályhodné, že nahrazujete bílé pečivo jeho celozrnnou variantou. Pečivo vyrobené z celozrnné mouky vám dodává mnoho vitaminů, minerálních látek a vlákniny. Pokud sníte celozrnné pečivo pocit sytosti právě díky vláknině vydrží déle než když sníte bílé pečivo. Ovšem jeho energetická hodnota je stejná jako u bílého pečiva. Proto, hubnete-li, musíte množství pečiva tak jako tak omezit.

Z jídelníčku jsem vyloučila své milované uzeniny a majonézové saláty. Zhubnula jsem 5 kg, nyní už to ale nejde. Mám stále hlad, proto jím hodně ovoce. Co mám dělat, abych zhubnula?
Počáteční úbytek hmotnosti bývá rychlý a poměrně snadný. Stačí malý zásah do dosavadní životosprávy a výsledek se rychle dostaví. Pak už je situace trochu komplikovanější. Musíte pečlivě zvažovat nejen množství, ale i celkovou skladbu jídelníčku. Ve vašem případě bude lepší, budete-li zahánět hlad spíše zeleninou než ovocem a k porci zeleniny či ovoce vždy přidáte určité množství bílkovin, které vás zasytí. Na svačinu tedy nikoli dvě jablka, ale jenom jedno a nízkotučný bílý jogurt nebo malý kousek sýra.
Cvičení je na nic. Jím méně než dříve a 3x týdně chodím cvičit. Ručička na váze se ani nepohnula.
Jste na omylu. Cvičení vám dopomohlo k vyššímu podílu svaloviny. Svalovina váží více než tuková tkáň. Pokud byste si nechala změřit množství tukové tkáně předtím, než jste se pustila do cvičení a teď, viděla byste rozdíl. Kromě toho, že vaše postava vypadá nyní lépe, pomohla jste i metabolismu. Nyní vydáváte (spalujete) více energie i ve dnech, kdy necvičíte. Rozhodně nepřestávejte cvičit, výsledky se dostaví.
Jím hodně vlákniny - kupuji si ji v lékárně, ale hlad mám pořád stejný.
Je pravděpodobné, že vlákninu zapomínáte důkladně zapíjet tekutinami. Každou porci vlákniny zapíjejte minimálně 3 dl vody. Vláknina teprve ve spojitosti s tekutinami nabobtná, zaplní žaludek a tím splní svůj účel. Při hubnutí byste měla za den vypít 3 litry vody. Nezapomeňte na to, že vláknina je prospěšná, ale nikoli samospasitelná. Ve svém jídelníčku musíte dát větší prostor zelenině, rybám a drůbežímu masu a nízkotučným mléčným výrobkům. Zapomeňte na uzeniny, byť by byly označeny jako dietní. Neslaďte a nedojídejte se velkým množstvím pečiva. Tuky používejte v nezbytně nutném množství.
Jím naposledy v 17 hodin.
Tento postup byl hojně propagován v minulých letech. Nyní je ale známo, že dlouhá pauza mezi jídly se nevyplácí. Dojde k tomu, že metabolismus "jede na úsporný režim", spaluje tedy méně kalorií než tehdy, když přijímáme menší porce častěji. V každém případě ale jezte večer střídmě.

Místo knedlíků už jím jenom těstoviny
Pokud očekáváte, že zhubnete jenom díky této změně, jste na omylu. Složení knedlíků a těstovin je téměř stejné. Rozdíl je v tom, že knedlíky nelze jíst samotné, ale s tučnou omáčkou nebo šťávou z nepříliš libového masa. Nikoli těstoviny, ale opět omáčka rozhodne o tom, zda si připravíte pokrm redukční či spíše výkrmný. V mnoha pizzeriích se setkáte s těstovinami politými omáčkou obsahující 2 dl smetany ke šlehání. Takové jídlo klidně vyčerpá nebo i překročí váš celodenní obvyklý příjem energie.
Alkohol spaluje tuky
Tento mýtus je hluboko zakořeněný a stále populární. Pravda je však taková, že žádné tuky nespaluje, naopak napomáhá jejich ukládání v těle. Tvrdý alkohol je kalorickou bombou a navíc ještě zvyšuje chuť k jídlu. Jedna sklenka nesladkého vína k večeři samozřejmě nic nezkazí, ale větší množství už otupuje naše předsevzetí, ztrácíme snadněji sebekontrolu a můžeme sníst mnohem více, než jsme měli původně v plánu.
Některé herečky odmítají přílohy a živí se jenom bílkovinami
V tisku bulvárnějšího ražení se často objevují "tajné tipy hvězd" na štíhlou linii. Vzhledem k tomu, že zdravý rozum neroste přímo úměrně s popularitou, podsouvají nám tyto osobnosti i diety tzv. bezsacharidové. Zjednodušeně řečeno jde o konzumaci masa bez příloh, brutálnější varianty zakazují i zeleninu. Tuky je možno jíst neomezeně, ovšem není na co si je dát. Celý efekt vychází z utlumení produkce inzulínu, výsledkem čehož je odvodnění organismu. Tato dieta je vysloveně nezdravá a vede k urychlení vzniku aterosklerózy. Navíc při ní organismus strádá nedostatkem vitaminů, minerálních látek a vlákniny. Zvyšuje pravděpodobnost vzniku nádorových onemocnění, dny a osteoporózy.
Nebudu na jídlo myslet a zhubnu
Z jedné strany je tato teorie správná. Avšak jen v tom smyslu, že nemá smysl zaobírat se tím, co všechno jiní mohou sníst aniž by přibrali, zatímco vy musíte šetřit každou kalorii. Z druhé strany, chcete-li zhubnout, musíte na jídlo myslet tak, abyste si předem naplánovala co nakoupíte nebo co budete jíst v zaměstnání. Pořád byste měla mít možnost dát si něco nízkoenergetického, například v zaměstnání den předem připravený zeleninový salát s kuřecím masem. Nemůže pak dojít k tomu, že máte velký hlad, a protože jiná možnost není, skončíte u párku v rohlíku.
Nejím polévky, protože se po nich tloustne
Záleží na tom, o jakou polévku se jedná. Je jisté, že typická gulášová nebo dršťková polévka je kalorickou bombou. Můžete si však uvařit polévku, která vás zasytí, dodá dostatek vitaminů a minerálních látek a kaloricky bohatá nebude. Zkuste vývar z drůbežího masa, předem odstraňte kůži, přidejte kořenovou zeleninu, cuketu, česnek, brambor a rajče.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama